torsdag 6 april 2017

Förberedd

I morgon, fredag, ska jag äntligen få gå en ikonmålningskurs igen. Ledd av Inga-Lill Berglund. Det ska bli så roligt - jag har längtat. Det har varit så mycket att göra - men nu är jag här!

Jag åkte till Åh stiftsgård redan torsdag kväll och har förberett för kursen och ställt i ordning mitt bord. Vi får väl se om det funkar att ha det så här när alla kommer i morgon. Det gäller att ljuset blir bra och att vi får plats.

Vi kommer att vara i Göteborgs-stugan som är retreathuset här på Åh. Här är vackert och i varje rum finns det en ikon att titta på. Utsikten över vattnet är också vacker (även om det inte går att se den just nu.

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag är pigg till i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skillnad mellan koptiska och bysantiska ikoner

 Det blev inget blogginlägg igår. Det kommer ett nu stället.  Eva gick ju igenom de olika skillnaderna mellan koptiska och bysantinska ikone...